تردميل
تردميل ، خريد تردميل ، فروش تردميل ، قيمت تردميل ، مقالات تردميل
نويسندگان
لينک دوستان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : 21
ديروز : 7
افراد آنلاين : 1
همه : 2400
چت باکس

با توجه به تغيير شرايط آب و هوايي از جمله سرد و گرم شدن آن و همچنين آلودگي در بيشتر شهرها، بسياري از افراد ترجيح مي دهند به جاي ورزش و پياده روي در بيرون از منزل از تردميل يا ساير وسايل ورزشي خانگي استفاده كنند. به اين ترتيب تمام افراد خانواده مي توانند كنارهم باشند و شايد حتي با ورزش كردن فردي در منزل ساير اعضاء نيز به ورزش كردن ترغيب شوند.

دويدن بر روي تردميل با دويدن بر روي زمين متفاوت است، چون در هنگام دويدن معمولي تنظيم سرعت در هر زمان دست خود فرد است اما در تردميل اجازه تغيير سرعت در هر لحظه وجود ندارد.همچنين با استفاده از تردميل شما مي توانيد اطلاعاتي در خصوص شرايط بدني خود در حين دويدن و نوع و شدت تمرين را مشاهده كنيد،اين اطلاعات شامل تعداد ضربان قلب، تنفس، سرعت فرد در هنگام دويدن و مسافت طي شده است كه شخص مي تواند جهت بررسي و مقايسه شريط بدني خود در هر دوره از آن استفاده كند.

عده اي عقيده دارند كه استفاده از تردميل سبب آسيب ديدگي و زانو درد مي شود، اما بايد توجه داشت كه اين نكته اصلاٌ درست نيست در واقع بايد گفت نه تنها تردميل بلكه دويدن و راه رفتن بر روي زمين با سرعت زياد هم، چون جزء ورزش هاي با فشار بالا هستند براي افرادي كه دچار آرتروز، سايدگي مفاصل و غضروفها، مشكلات در نواحي ستون فقرات، زانو هاي پرانتزي و همچنين كساني كه تحت عمل هاي ديسك كمر و تعويض مفاصل قرار گرفته اند و افرادي كه به طور مكرر دچار پيچ خوردگي پا مي شوند مضر است. به جز اين اشخاص تمام افراد مي توانند با رعايت نكات ايمني و استفاده از كفش مناسب از تردميل استفاده كرده و از مزاياي ورزش كردن با آن بهره مند شوند.

12 نكته مهم براي دويدن روي تردميل

چند نكته مهم براي دويدن بر روي تردميل

*هميشه هنگام پياده روي يا دويدن بر روي تردميل از كفش مناسب استفاده كنيد، هيچگاه با پاي برهنه بر روي تردميل ورزش نكنيد زيرا سبب آسيب ديدگي و سوختگي پاهاي شما مي شود.

*هنگام شروع و پايان حركت بر روي تردميل با سرعت آهسته راه برويد تا بدن شما آمادگي لازم را پيدا كند.

*هر زمانيكه در حين تمرين احساس ضعف يا سرگيجه كرديد سريعاٌ تمرين را متوقف كنيد تا از آسيب رسيدن به بدن شما جلوگيري شود .

*هميشه گيره ايمني دستگاه را به خود وصل كنيد.

*براي گرم كردن بدن در ابتداي تمرين و سرد كردن آن در انتها حتما راه رفتن با سرعت كم را انتخاب كنيد.

*نگاه داشتن دستگيره تردميل در حين دويدن سبب عدم تعادل و آسيب شما مي شود، پس هرگز هنگام دويدن دستگيره را نگه نداريد.اگر دويدن بدون نگه داشتن دستگيره براي شما مشكل است بايد سرعت حركت خود را كم كنيد.

*هيچوقت به طور ناگهاني از دستگاه پايين نياييد،صبر كنيد تا دستگاه كاملاٌ توقف كند.

*در حين تمرين ، پس از مدتي برنامه شيب و سرعت دستگاه را تغيير دهيد تا بدن شما به يكنواختي يك تمرين عادت نكند در غيراين صورت نتيجه دلخواه خود را نمي گيريد.

*هميشه بر روي سينه پا فرود كنيد نه پاشنه.

*همواره سعي كنيد بر روي دستگاه با قدم هاي يكنواخت حركت كنيد كوتاه و بلند كردن قدم ها حفظ تعادل و تمركز شما را دچار مشكل مي كند.

*در تردميل حركت به سمت عقب است، اما جهت حركت پاهاي شما رو به جلو ميباشد، بنابراين هميشه بايد براي حفظ تعادل، ناحيه فرود پاهايتان بر روي دستگاه در مركز ثقل بدنتان باشد وپاهايتان را خيلي جلوتر يا عقب تر از بدن قرار ندهيد.

*هرگز به مدت طولاني بر روي شيب بالاتر از 6 دستگاه ندويد، هميشه بعد از نهايتاٌ 5 دقيقه شيب دستگاه را كمتر كنيد. زيرا دويدن بر روي شيب تند به مدت طولاني به كمر و زانوها آسيب ميرساند.اما اگر با سرعت پايين بر روي شيب زياد ورزش كنيد براي شما مشكلي ايجاد نمي شود.

خطرات تردميل

-براي افراد مبتدي وكساني كه به ورزش كردن بر روي تردميل عادت ندارند.همچنين افرادي كه دائماٌ دچار سرگيجه مي شوند و تعادل بدن خود را ندارند استفاده از تردميل مشكل مي باشد. زيرا تسمه تردميل دائماٌ در حال حركت است و بر خلاف پياده روي حفظ تعادل بر روي اين دستگاه براي افراد مذكور دشوار تر است و هنگام ورزش روي تردميل ممكن است از روي آن بيفتند و دچار آسيب ديدگي شوند پس اين افراد بايد هنگام استفاده بسيار مراقب باشند و با احتياط ورزش كنند.

-كساني كه با استفاده از تردميل پياده روي و ورزش مي‌كنند،چون در بيرون از خانه و فضاي آزاد نيستند كمتر مراقب گرما و ميزان تعريق و رطوبت بدن خود هستند، در نتيجه بي توجهي به اين موارد مي تواند موجب بروز شوك و افت فشار خون در بدن فرد شود. پس هنگام استفاده از تردميل جهت جلوگيري از اين موارد بايد مراقب وضعيت دما و شرايط فيزيكي بدن خود باشيد.

-در هنگام استفاده از تردميل بايد علاوه بر پوشيدن لباس نخي مناسب كه تهويه پوستي از طريق آن قابل انجام باشد. به دماي اتاق و ميزان اكسيژن موجود در آن هم توجه كنيد چون كمبود اكسيژن در فضا و تمرين شديد در آن صدمات جبران ناپذيري به بدن وارد مي كند.

-زياده روي در انجام هر ورزشي سبب آسيب به بدن و دلزدگي فرد مي شود پس در انجام هيچ كاري زياده روي نكنيد،بهتر است براي ورزش كردن با تردميل هم يك برنامه مناسب داشته باشيد.

-اگر در هنگام دويدن يا راه رفتن بر روي تردميل شيب يا سرعت دستگاه مناسب شرايط بدني شما نباشد، سبب بروز اختلالات قلبي و خون رساني مي شود. هرگز بدون تمرين يا گرم كردن بدن، دستگاه را در وضيت دشوار قرار ندهيد.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ] [ ۱۰:۰۴:۴۳ ] [ هايپر جيم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

هايپر جيم ارائه دهنده انواع لوازم ورشي از جمله تردميل ( تردميل خانگي و تردميل باشگاهي ) و دوچرخه ثابت مي باشد.جهت مشاوره و يا خريد تردميل و دوچرخه ثابت مي توانيد با شماره 09122108002 و يا خط چهار رقمي 6123 (شهرستان 021 ) تماس حاصل فرماييد.
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب
 تردمیل خانگی | فروش تردمیل خانگی | خرید تردمیل خانگی| انواع تردمیل خانگی | فروش اقساطی تردمیل خانگی