تردميل
تردميل ، خريد تردميل ، فروش تردميل ، قيمت تردميل ، مقالات تردميل
نويسندگان
لينک دوستان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : 28
ديروز : 14
افراد آنلاين : 1
همه : 2230
چت باکس

جسم انسان از دو نوع بافت تشكيل شده است؛ يكي بافت بدون چربي است كه شامل استخوان، عضلات و اندام هاي مي شود و ديگري بافت چربي مي باشد. درصد نسبي بافت چربي و بافت بدون چربي تركيب و ساختار بدن را تشكيل مي دهند كه يكي از معيارهاي اصلي تركيب بدن به شمار مي آيد و اين موضوع دلائل مختلفي دارد.

1- اضافه وزن ناشي از بافت چربي در هنگام حركت تبديل به بار اضافه و مقاومت مي شود؛ در نتيجه اضافه وزن فشار زيادي به بدن وارد مي كند.

2- بافت بدون چربي نشانه ظرفيت بالاي انجام كار است و بالا بودن بافت چربي با انجام كار رابطه عكس دارد.

3- چربي هاي اضافه دامنه حركت را محدود مي كند

4- اضافه وزن و چاقي فرد را در معرض خطر سكته و ابتلا به بيماري هاي قلبي- عروقي، ديابت، فشار خون و... قرار مي دهد.

ورزش و تركيب بدن

امروزه اغلب جوامع براي كساني كه اندام ورزيده دارند ارزش زيادي قائل هستند و اين مسئله بر روي زندگي افراد تاثير به سزايي دارد. چون چاقي تبديل به يك وضعيت ناپسند شده است، برخي از افراد به دليل اضافه وزن و نارضايتي از شكل اندام خود در ارتباطات اجتماعي و ميان فردي دچار مشكل مي شوند؛ البته بايد بدانيد يك مقدار بافت چربي براي بدن مانند يك محافظ و عايق عمل مي كند كه مقداري انرژي را در خود ذخيره مي سازد.
خانم ها حداقل به 12 درصد چربي براي حمايت از كاركردهاي فيزيولوژيك بدن در دوران بارداري، نياز دارند.

اضافه وزن زياد كه ناشي از بافت چربي باشد با تندرستي و آمادگي جسماني بدن رابطه منفي دارد. براي كاهش وزن بايد به دو اصل ورزش و رعايت رژيم غذايي مناسب پرداخت و نسبت بافت چربي و بافت بدون چربي را كنترل كرد؛ اگر كالري كه از غذاها به دست مي آوريم با فعاليت بدني ما متناسب باشد بدن كالري هاي دريافتي را براي تامين انرژي مي سوزاند و آن ها را به عنوان بافت چربي ذخيره نمي كند. براي ايجاد تعادل در كالري مصرفي و كالري كه مي سوزانيم و حفظ و نگهداري تركيب بدن مي بايست در رژيم لاغري به ميزان متابوليك و مقدار فعاليت جسمي كه انجام مي دهيم دقت كنيم.

متابوليك در اصل مقدار انرژي است كه در زمان مشخصي براي ادامه كاركرد بدن مصرف مي شود. بدن افراد در اين زمينه با هم متفاوت هستند؛ بعضي از افراد به طور طبيعي در مقايسه با سايرين براي ادامه حيات كالري بيشتري مصرف مي كنند. متابوليك مي تواند تحت تاثير هورمون هاي مختلف بدن نيز قرار بگيرد كه اين مسئله به سادگي قابل تغيير نيست و بايد برخي از غدد درون ريز مورد معاينه قرار بگيرند و در صورت لزوم فرد داروهاي خاصي مصرف كند.

بهترين راه براي كنترل وزن، افزايش سطح فعاليت هاي بدني است. بافت چربي در 2 دوره از زندگي افراد به سرعت افزايش مي يابد. يكي در 6 ماه اول تولد است و دوره دوم در دوران بلوغ و اوايل نوجواني مي باشد. در دوره نوجواني معمولا افراد جهش رشد چشمگيري دارند؛ ورزش و تحرك بدني در اين دوره بسيار سرنوشت ساز است.

رژيم هاي غذايي نبايد با گرسنگي شديد همراه باشند؛ چون در اين صورت بدن عضله از دست مي دهد، در حالي كه ورزش انرژي و كالري مي سوزاند و به صورت بالقوه تركيب بدن را تغيير مي دهد. ورزش با تركيب بدن رابطه دقيق و قابل توجهي دارد. تحقيقات نشان مي دهد، افرادي كه به انجام تمرينات هوازي مي پردازند تركيب بدني بهتري به دست مي آورند. ورزش هم زمان با كاهش كالري كه از خوردن خوراكي هاي غير ضروري به دست مي آوريم، بيشترين اثر را در كاهش وزن دارند.

پس از سن 50 سالگي وزن كلي بدن كاهش مي يابد و اين امر بازتاب كاسته شدن توده بدن است و نه كاهش چربي؛ در سالخوردگي كاهش وزن استخوان ها به دليل كاهش تراكم استخوان ها و بافت عضلاني، اضافه شدن بافت چربي را پنهان مي كند و فرد تصور مي كند لاغر شده است؛ در حالي كه هنوز توده هاي چربي زيادي دارد كه ممكن است به او آسيب برسانند. متاسفانه تحقيقات نشان داده انجام تمرينات ورزش در سالخوردگي تغييرات چشمگيري در وزن، توده چربي و يا توده عضلاني ايجاد نمي كند؛ اما در سلامت قلبي- عروقي و كنترل فشار خون تاثير دارد.

به هر حال ورزش در هر سني براي بدن مفيد است و به سلامتي و طول عمر بيشتر كمك مي كنند. كساني كه فضاي كافي براي انجام تمرينات ورزشي هوازي را ندارند مي توانند از دستگاه هاي هوازي همچون تردميل ، دوچرخه ثابت ، اسكي فضايي و... استفاده كنند.

امروزه استفاده از اين گونه دستگاه ها در منازل و باشگاه هاي ورزشي رواج بسياري يافته است. در واقع دستگاه هاي هوازي ورزش در فضاي بيرون را براي ما شبيه سازي مي كنند و توسط آن ها مي توانيم بر محدوديت زمان و مكان غلبه كنيم. ورزش بايد به صورت اصولي، منظم و مستمر انجام بشود تا تاثيرات مثبت بيشتري داشته باشد.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۰۵:۳۷:۱۸ ] [ هايپر جيم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

هايپر جيم ارائه دهنده انواع لوازم ورشي از جمله تردميل ( تردميل خانگي و تردميل باشگاهي ) و دوچرخه ثابت مي باشد.جهت مشاوره و يا خريد تردميل و دوچرخه ثابت مي توانيد با شماره 09122108002 و يا خط چهار رقمي 6123 (شهرستان 021 ) تماس حاصل فرماييد.
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب
 تردمیل خانگی | فروش تردمیل خانگی | خرید تردمیل خانگی| انواع تردمیل خانگی | فروش اقساطی تردمیل خانگی