تردميل
تردميل ، خريد تردميل ، فروش تردميل ، قيمت تردميل ، مقالات تردميل
نويسندگان
لينک دوستان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : 39
ديروز : 13
افراد آنلاين : 1
همه : 2737
چت باکس

زماني كه سطح تردميل كاملاً صاف است و شيبي ندارد، راه رفتن و دويدن بر روي آن در مقايسه با دويدن و راه رفتن بر روي سطح زمين آسان تر مي باشد؛ زيرا در اين حالت با هيچ مقاومتي رو به رو نيستيد؛ ايجاد مقاومت در حين ورزش دويدن يك دليل منطقي براي استفاده از شيب تردميل است.بر روي دستگاه تردميل 3 فاكتور زمان، سرعت و شيب تحت اختيار كاربر قرار دارد كه با افزايش هر يك از اين 3 عنصر مي توان سطح تمرينات را افزايش داد و تمرينات شديدتري را پشت سرگذاشت.

تردميل دستگاهي است كه براي تمرينات هوازي مناسب مي باشد و اغلب كساني كه به سراغ اين دستگاه مي روند به دنبال تناسب اندام و لاغري هستند؛ ايجاد شيب بر روي سطح تردميل موجب مي شود كاربر انرژي بيشتري از دست بدهد و عضلات خود را بهتر بسازد.

فوايد ورزش با شيب تردميل

اغلب تردميل هاي پيشرفته امروزي مجهز به شيب برقي هستند؛ موتور تنظيم شيب برقي از موتوري كه تسمه را به حركت درمي آورد، مجزا است و گاهي گارانتي جداگانه دارد؛ به وسيله اين موتور مي توان شيب دستگاه را به سادگي و با فشار يك دكمه تنظيم كرد.شيب 1 درصد نقش مقاومت هوا در تمرينات خانگي را ايفا مي كند؛ با اين شيب دويدن در محيط بيرون شبيه سازي مي شود. بعضي از تردميل ها در حافظه خود برنامه هاي از پيش تعيين شده اي را ذخيره دارند كه در اين برنامه ها شيب به صورت خودكار تغيير مي كند و برخي از برنامه ها نيز بر اساس تغيير شيب طراحي شده اند.

هر چه شيب بيشتر باشد كالري سوزي افزايش پيدا خواهد كرد؛ البته اين در صورتي صحت دارد كه سرعت را كم نكنيم. بالا بردن شدت و دشواري تمرين يكي از نكاتي است كه به كاهش وزن منجر مي شود.ضربان قلب شاخص مناسبي است كه توسط آن مي توانيم سطح تمرين را تعيين كنيم. در هنگام انجام تمرين ورزشي با تردميل بايد ضربان قلب را 70 الي 85 درصد حداكثر ظرفيت نگه داريم؛ با اين روش بدن در منطقه چربي سوزي باقي مي ماند.

اگر ضربان قلب به بيش از 99 درصد حداكثر ظرفيت خود برسد احتمال بروز مشكلات قلبي- عروقي مانند حملات قلبي و سكته افزايش مي يابد؛ به همين علت در هنگام انجام تمرينات ورزشي مي بايست به ضربان قلب خود توجه كنيم. تردميل هاي مدرن امروزي معمولاً به سنسور ضربان قلب مجهز هستند و تعداد ضربان قلب در هر دقيقه را بر روي مانيتور نشان مي دهند. اطلاعاتي كه نمايشگر دستگاه در اختيار كاربر قرار مي دهد ارزش زيادي دارد؛ ورزشكار مي تواند توسط اين اطلاعات مفيد در طي تمرين از وضعيت عمومي بدن خود آگاه شده و يك الگوي مناسب ورزشي را طراحي كند و بر اساس آن الگو پيش برود.

استمرار و تداوم در ورزش اهميت ويژه اي دارد، آخرين تحقيقات در اين زمينه نشان داده كساني كه 5 جلسه در هفته و در هر جلسه حدود 30 دقيقه در سطح متوسط به تمرينات ورزشي مشغول مي شوند، نتايج مطلوبي به دست مي آورند. انجام تمرين دويدن و راه رفتن روي تردميل خانگي به مراتب از ورزش كردن در فضاي بيرون راحت تر است. وسايل ورزشي خانگي، ورزش را قابل دسترسي مي سازند. افرادي كه با دستگاه هاي خانگي ورزش را آغاز مي كنند اغلب تداوم بيشتري در اين راه دارند و راضي تر هستند.

مقدار كالري كه در هنگام ورزش مصرف مي شود به عوامل مختلفي مربوط مي شود. براي مثال هر چه وزن فرد بيشتر باشد، بيشتر كالري مي سوزاند؛ زيرا در هنگام دويدن و راه رفتن وزن بيشتري را با خود به حركت درمي آورد.سختي و شدت تمرين در مصرف كالري اهميت خاصي دارد؛ همان طور كه اشاره شد سطح تمرين با ضربان قلب فرد سنجيده مي شود. زماني كه ورزشكار با شدت بيشتر به تمرين مي پردازد، شش ها و قلب با شدت بيشتري كار مي كنند و كالري زيادتري مصرف مي شود.

با افزايش شيب تردميل عضلات بيشتري درگير مي شوند؛ اين مسئله به افزايش كالري سوزي منجر مي شود. براي كساني كه سالم هستند و از درد زانو رنج نمي برند استفاده از يك شيب متعادل در سرعت زياد گزينه مناسبي است.به محض اين كه روي تردميل تعادل خود را به دست آورديد، دستگيره هاي دستگاه را رها كنيد؛ زيرا مصرف كالري با تكيه دادن به دستگيره ها كاهش پيدا مي كند؛ همچنين اين كار اشتباه فرم بدن را به هم مي ريزد.

هنگام راه رفتن و دويدن بر روي تردميل حركت دست ها را با وزن بدن همراه كنيد و دست ها را همراه با حركت پاها به جلو و عقب ببريد. دست ها بايد با زاويه 90 درجه در دو طرف بدن باشند. ورزش با دستگاه تردميل احتمال بروز مصدوميت مفاصل و مخصوصاً مفصل زانو را كم مي كند؛ وليكن دويدن و راه رفتن بر روي زمين در فضاي بيرون، استرس زيادي به مفاصل زانو ران ها وارد مي سازد.

تردميل هاي امروزي اغلب مجهز به ضربه گيرهاي گوناگوني هستند كه سطح تسمه دستگاه را نرم و انعطاف پذير مي كند؛ با وجود چنين ضربه گيرهايي مي توانيد بدون داشتن دغدغه با شيب تردميل ورزش كنيد؛ شيب بيشتر از 10 درصد ورزش كوه پيمايي را شبيه سازي مي كند و براي انجام تمرينات مربوط به اين ورزش مناسب است. شيب زياد كشش موثري در عضلات دوقلو، تاندون ها و آشيل ايجاد مي كند؛ اگر تردميل به ضربه گيرهاي استانداردي مجهز باشد از كوتاهي، گرفتگي و پارگي آشيل جلوگيري خواهد شد.

كساني كه از كمر دردهاي مزمن رنج مي برند نبايد با شيب تردميل ورزش كنند؛ زيرا عضلات پايين كمر اين افراد ضعيف است. آن ها مي بايست تمرينات خود را با سرعت كم شروع كرده و به تدريج شدت تمرين را افزايش بدهند تا عضلات كمرشان تقويت بشود.نتيجه آخرين تحقيقات اين بود كه شيب 3 درصد اثرات منفي بر روي پا را مي كاهد و فشار وارده را حدود 24 درصد كم مي كند.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۱۰:۴۸:۱۰ ] [ هايپر جيم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

هايپر جيم ارائه دهنده انواع لوازم ورشي از جمله تردميل ( تردميل خانگي و تردميل باشگاهي ) و دوچرخه ثابت مي باشد.جهت مشاوره و يا خريد تردميل و دوچرخه ثابت مي توانيد با شماره 09122108002 و يا خط چهار رقمي 6123 (شهرستان 021 ) تماس حاصل فرماييد.
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب
 تردمیل خانگی | فروش تردمیل خانگی | خرید تردمیل خانگی| انواع تردمیل خانگی | فروش اقساطی تردمیل خانگی