تردميل
تردميل ، خريد تردميل ، فروش تردميل ، قيمت تردميل ، مقالات تردميل
نويسندگان
لينک دوستان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : 42
ديروز : 8
افراد آنلاين : 1
همه : 3707
چت باکس

پژوهشگران معتقدند ورزش در صورتي كه به طور مستمر انجام بشود از ابتلا به پوكي استخوان پيشگيري مي كند. تمرينات ايزومتريك و ايزوتونيك احتمال بروز بيماري هاي مفصلي را كاهش داده و باعث تراكم بيشتر استخوان ها مي شوند.ايزوتونيك به تمريناتي گفته مي شود كه ماهيچه ها در هيچ دامنه اي حركت نمي كنند و فرد تا آن جا كه مي تواند آن ها را در يك وضعيت نگه مي دارد؛ ولي تمرينات ايزومتريك دقيقاً بر عكس اين هستند و ماهيچه ها دامنه حركتي دارند.

زماني كه يك تمرين ايزوتونيك انجام مي دهيد، فقط ماهيچه اي را كه در آن وضعيت خاص قرار دارد تقويت مي شود؛ اما ورزش هاي ايزومتريك قدرت گروهي از عضلات كه در حال حركت مي باشند و حتي عضلات مجاور آن ها را افزايش مي دهد. در اين ميان ورزش هوازي كه فرد را مجبور به تحمل وزن بدن مي كند، بيش از ساير انواع تمرينات به افزايش تراكم استخوان و پيشگيري از پوكي استخوان منجر مي شود.

تردميل و تحمل وزن بدن

ورزشي مانند شنا كردن در فرم دادن به كل بدن مفيد است؛ اما ربطي به تحمل وزن بدن ندارد و كمكي به بيشتر شدن توده استخوان نخواهد كرد.دويدن و حتي راه رفتن، تمريناتي هستند كه در آن ها گزينه تحمل وزن بدن وجود دارد؛ به همين دليل اين ورزش ها به بانوان توصيه مي شود. اغلب خانم ها در سنين بالاي 50 سال به پوكي استخوان مبتلا مي شوند و دليل اصلي آن كم تحركي و نداشتن فعاليت بدني مناسب شناخته شده است.

اكثر خانم ها فرصتي كافي براي ورزش كردن ندارند به همين علت خود را از داشتن فعاليت بدني مناسب محروم مي كنند؛ دستگاه هاي هوازي همچون تردميل در اين زمينه بسيار كمك كننده هستند.زماني كه بر روي تردميل راه مي رويد و يا مي دويد بدن ناچار به تحمل وزن خود در مقابل جاذبه زمين مي شود؛ در نتيجه اين فعاليت رشد بافت استخواني تحريك مي شود؛ اين حالت عمدتاً در پاها اتفاق مي افتد زيرا پاها بيشترين وزن را متحمل مي شوند.

راه رفتن و دويدن براي خانم ها به مراتب بهتر از ورزش با وزنه است؛ در هنگام سريع راه رفتن و دويدن فشار مناسبي به تاندون ها و استخوان ها وارد مي گردد كه به تشكيل توده استخواني منجر مي شود.ورزش هايي همچون تنيس و كوه نوردي بر روي تقويت استخوان تاثير به سزايي دارند؛ البته كساني كه اضافه وزن زيادي دارند بهتر است از دويدن پرهيز كنند؛ چون بدن آن ها وزن بيش از اندازه اي را تحمل مي كند و ضرباتي كه در حين دويدن به پاهاي آن ها وارد مي شود ممكن است باعث آسيب هاي ورزشي بشود.

مزيت دويدن بر روي تردميل در مقايسه با دويدن بر روي سطح زمين اين است كه اغلب تردميل ها به ضربه گيرهاي گوناگوني مجهز هستند كه از عضلات، مفاصل و ستون فقرات ورزشكار محافظت مي كنند؛ ضمن اين تحمل وزن بدن همچنان وجود دارد و از فوايد ورزش كاسته نمي شود.

افرادي كه زانو و مفاصل آسيب ديده دارند مي توانند به جاي تردميل از اسكي فضايي استفاده كنند؛ اسكي فضايي يك دستگاه هوازي بدون برخورد است كه حركت دويدن ملايم را شبيه سازي مي كند و باعث مي شود فشار كمتري به مفاصل وارد بشود؛ تحمل وزن بدن بر روي اسكي فضايي كمتر از تردميل است ولي براي افراد تازه كار، كساني كه اضافه وزن زيادي دارند و افراد مسن بسيار ايده آل مي باشد.

ژنتيك، نژاد، جنسيت، شرايط زيست محيطي، فعاليت بدني و تغذيه از جمله فاكتورهايي هستند كه در استخوان سازي نقش بسيار موثري دارند. 80 درصد زنان آسيايي در حدود سن 50 سالگي به بيماري پوكي استخوان مبتلا مي شوند و اين بيماري پيشرفت خزنده و خاموشي دارد.در كشور ما سن ابتلا به بيماري پوكي استخوان تا 30 سالگي كاهش يافته و اين آمار بسيار نگران كننده است. در دوران يائسگي به دليل كاهش هورمون استروژن جذب كلسيم در بدن بانوان به شدت كاهش مي يابد و پوكي استخوان شتاب پيدا مي كند.پزشكان به زنان جوان، ميان سال و مسن انجام تمرينات هوازي و به ويژه ورزش دويدن را بسيار توصيه مي كنند.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ دى ۱۳۹۵ ] [ ۱۱:۱۱:۳۶ ] [ هايپر جيم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

هايپر جيم ارائه دهنده انواع لوازم ورشي از جمله تردميل ( تردميل خانگي و تردميل باشگاهي ) و دوچرخه ثابت مي باشد.جهت مشاوره و يا خريد تردميل و دوچرخه ثابت مي توانيد با شماره 09122108002 و يا خط چهار رقمي 6123 (شهرستان 021 ) تماس حاصل فرماييد.
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب
 تردمیل خانگی | فروش تردمیل خانگی | خرید تردمیل خانگی| انواع تردمیل خانگی | فروش اقساطی تردمیل خانگی